Már jó ideje nézegettem az eladó motorhirdetéseket. Szerettem volna valamilyen
öreg, de jó kiállású gépet találni, amit a hosszú téli estéken felújíthatok.
Talán egyszer az unokám, még kipróbálna valamit a 80-as évekből. Igazából csak
annyi megkötés motoszkált a fejemben, hogy két hengernél nem kell több. Ennek
ellenére a négyhengeres veteránokból is próbáltam válogatni.
Egyik este, ahogy bekapcsoltam a tabletet, azonnal megjelent egy új hirdetés.
Egy üzemképtelen Moto Guzzi Nevada 750-es choppert árultak olcsón. Laci bácsi
nagy Guzzi rajongó, és már telebeszélte a fejemet a Guzzi érzéssel. Már
megtanultam tőle, hogy a BMW nem más, mint egy ronda lógócsöcsű Guzzi , amit
nem szabad megvenni. (Én azért egy BMW-nek is tudnék örülni). A lényegében
már nem idegenkedtem a Guzzitól, és egyre jobban tetszett a gondolat, hogy
legyen egy ilyen különleges gépem.
Felhívtam a hírdető motoros kollégát. Az idős Úr elmondta, hogy több mint 10
éve áll a gép. Az utóbbi években már nem sikerült beindítani. Rozsdás, és akksi
sincs benne. Nagyon szerette annak idején, ezért akárkinek nem akarja eladni.
Szeretné, ha újra motor lenne belőle. Nem alkudoztam. Kértem nézze meg ezt a
honlapomat, és ha alkalmasnak lát rá adja el nekem a mociját. Másnap reggel már
küldtem is neki az előleget, nehogy beelőzzön valaki. Az üzemképtelen rozsdás
vas olcsó volt, de úgy éreztem, ha hihetek a tulajnak, az olajnyomás hiány
jelzés ellenére, nálam hamarosan ketyegni fog a motor. Én hittem a szimpatikus
úrnak. A mocit utánfutón hazahoztuk Keszthelyre, és egy héten belül már le is vizsgáztattam
a gépet.
Azóta átesett néhány alkatrészcserén, a motor, váltó, gardán és fékolajak
cseréjén, egy komoly rozsdátlanításon- polirozáson. Most megint jól néz ki.
Alig költöttem rá, viszont pár munkaórát rá kellett áldoznom. De hol van még
a tél vége. Ha szép idő van, és ráérek, most télen is megyek vele 100-200 Km-es
köröket. Egyre jobban működik, egyre jobban tetszik. A Guzzik kőkorszaki, de
megbízható megoldásokkal készültek. Aki még nem próbált ilyen gépet annak
hiába mondom, aki ment már ilyennel az viszont tudja milyen a Guzzi érzés.
A tavaszi pár napos Szlovénia túrára jön velünk a Guzzi is. Én a TDM-el megyek,
Ari pedig a Guzzival akar jönni. Érdekes csapat lesz. Nyolcan nyolc mocival
megyünk, és lesz közte mindenféle:
- 1 Aprilia nagy robogó,
- 3 TDM 850-es öszvér enduro,
- 1 KLE 500-as enduró,
- 1 Kawa W800-as retro motor,
- 1 Africa Twin, vagy helyette egy Ducati monster,
- és a kis 750-es Guzzi chopper.
A Papa (Laci bácsi) szerint, jól áll nekem a kis Guzzi, pont az én méretem,
olyan gyerekmotor forma, amiről legalább leér a lábam.
Azért ne felejtsük: A Jó Öreg TDM 850-es öszvér felülmúlhatatlan.
Kattints a képre............
^^ Vissza a tartalomjegyzékhez